Teleporady w Domu Lekarskim

Teleporada – co to jest?

Od września Pacjenci Domu Lekarskiego mają możliwość realizacji teleporad.
Zostań w domu, a nasi lekarze skontaktują się z Tobą. Formy kontaktu z Pacjentem w ramach teleporad:

  • konsultacja telefoniczna,
  • wideorozmowa,
  • czat.

Telemedycyna pozwala na uzyskanie szybkiej konsultacji lekarskiej lub psychologicznej,  bez względu na odległość, która dzieli specjalistę i pacjenta. Zdalna diagnostyka ułatwia opiekę nad Pacjentem, bez konieczności jego obecności w Centrum Medycznym. W trakcie teleporady możesz otrzymać e-receptę czy e-skierowanie bez wychodzenia z domu, w zależności od potrzeb wynikających z konsultacji.

Jakie korzyści stwarza telemedycyna?

W ramach teleporad w Domu Lekarskim oferujemy:

  • konsultacja bez wychodzenia z domu z wybranym specjalistą świadczącym teleporady*,
  • możliwość zdalnego wystawienia e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia,
  • bezpieczne, bezgotówkowe płatności on-line,
  • szybka i wygodna komunikacja,
  • oszczędność czasu na dojazd do placówki,
  • mniejsze ryzyko zakażeń Pacjentów i personelu.

*Wykaz specjalistów, którzy świadczą teleporady w Domu Lekarskim, znajdziesz poniżej.

Dla kogo są teleporady?

Teleporady są dobrym rozwiązaniem, szczególnie dla osób, które wymagają stałej opieki lekarza, regularnych badań oraz przyjmowania leków, np. osób przewlekle chorych na choroby typu: cukrzyca, astma, choroby układu krążenia), pod warunkiem, że nie ma konieczności ich osobistej obecności w gabinecie.

Porady w formie konsultacji telefonicznej lub wideorozmowy to także wygoda i bezpieczeństwo – możliwość ograniczenia osobistej wizyty w Centrum Medycznym, zwłaszcza dla osób, które z powodu np. choroby czy wieku wolałyby uniknąć osobistej wizyty w placówce. Dostęp do specjalistów z każdego miejsca w Polsce jest szczególnie korzystny dla mieszkańców małych miasteczek i wsi, osób, które zamieszkują tereny odległe.

Teleporada to przede wszystkim również szybka i sprawna forma wstępnej diagnozy, która może być potrzebna w przypadku nagłego zachorowania. Dostęp do lekarza telefoniczny lub online może przyśpieszyć proces leczenia oraz wstępnie ocenić stan zdrowia i ustalić przyczynę jego ewentualnego pogorszenia. Specjalista może pomóc ocenić wyniki badań, dodatkowo wdrożyć odpowiednie leczenie czy też zweryfikować leki i przepisać e-receptę dla pacjenta.

 

Specjaliści, którzy świadczą teleporady w Domu Lekarskim

SPECJALISTA USŁUGA
DR KATARZYNA KOSTRZEWSKA TELEPORADA CHIRURGICZNA
DR IGA STASIERSKA-JACHIMOWICZ TELEPORADA DERMATOLOGICZNA
ALEKSANDRA LOGA TELEPORADA DIETETYCZNA
KATARZYNA RUCIŃSKA TELEPORADA DIETETYCZNA
DR MAREK PRZESTALSKI TELEPORADA ENDOKRYNOLOGICZNA
DR N. MED. EWA ŻOCHOWSKA TELEPORADA ENDOKRYNOLOGICZNA
DR N. MED. MARCIN FLONT TELEPORADA HEMATOLOGICZNA
DR TOMASZ MAZURKIEWICZ TELEPORADA MEDYCYNY RODZINNEJ
DR BARTOSZ RUDNICKI TELEPORADA MEDYCYNY RODZINNEJ
DR KAMILA CYLUPA TELEPORADA MEDYCYNY RODZINNEJ
DR ROKSANA LAMORSKA TELEPORADA NEUROLOGICZNA
DR JOANNA TRĘTKIEWICZ TELEPORADA ORTOPEDYCZNA
DR NATALIA BYSTRZYK TELEPORADA PEDIATRYCZNA
DR MARIUSZ SZNABOWICZ TELEPORADA PSYCHIATRYCZNA
MGR KATARZYNA SZARANIEC TELEPORADA PSYCHOLOGICZNA

Jak przebiega konsultacja telefoniczna w ramach teleporady?

1. Specjalista podejmie trzykrotną próbę połączenia z Pacjentem. W przypadku konieczności zmiany terminu teleporady prosimy o kontakt z naszą rejestracją telefoniczną tel. 91 469 22 82. Wszystkie rozmowy są nagrywane.

2.  Specjalista poprosi o podanie podstawowych danych osobowych w celu weryfikacji tożsamości Pacjenta.

3. W ramach konsultacji telefonicznej wchodzi:

  • szczegółowy wywiad z Pacjentem,
  • diagnoza na podstawie wywiadu, ewentualnych wyników badań i karty Pacjenta w systemie Domu Lekarskiego,
  • wstępna ocena stanu zdrowi, także w przypadku potrzeby wystawienie: e-recepty lub e-skierowania na badania diagnostyczne.

O przebiegu konsultacji na podstawie przeprowadzonego telefonicznie wywiadu medycznego decyduje specjalista.

W trakcie wywiadu lekarskiego może się jednak okazać, że konsultacja telefoniczna nie jest wystarczająca – wówczas Pacjent zostanie poinformowany o konieczności odbycia wizyty w placówce, gdzie będzie możliwa szczegółowa diagnoza i wdrożenie odpowiedniego leczenia.

Jak przebiega wideorozmowa w ramach teleporady?

Sprawnie, wygodnie i bezpiecznie! Dowiedz się w 5 krokach, jak przebiega wideorozmowa w Domu Lekarskim w Szczecinie:

  1. Pacjent wybiera w systemie rezerwacji teleporadę online.
    Pacjent umawia się na teleporadę online przez portal LekarzeBezKolejki.pl, gdzie znajdzie dostępne terminarze lekarzy świadczących tę usługę w Domu Lekarskim.
  2. Pacjent umawia teleporadę.
    Pacjent wybiera lekarza i interesujący go termin, uzupełniając dane w karcie rezerwacji i zatwierdza je, celem przesłania informacji do placówki.
  3. Pacjent realizuje płatność za teleporadę.
    Przed realizacją telewizyty wymagane jest wcześniejsze uregulowanie płatności. Informację o wstępnej rezerwacji Pacjent otrzyma w wiadomości e-mail, dzięki której będzie mógł dokonać płatności on-line*.
  4. Pacjent otrzymuje potwierdzenie rezerwacji i link do teleporady w formie wideorozmowy.
    Po uregulowaniu płatności Pacjent otrzyma kolejny e-mail z linkiem do teleporady w formie wideorozmowy. Link przeniesie go do wirtualnej poczekalni. W umówionym terminie lekarz specjalista połączy się z komputerem Pacjenta. W przypadku problemów technicznych prosimy o podanie numeru telefonu na czacie w wirtualnej poczekalni lub kontakt z Call Center tel. 91 469 22 82. Lekarz skontaktuje się wówczas telefonicznie.
  5. Teleporada.
    Lekarz ma wgląd do wcześniejszej dokumentacji medycznej Pacjenta z przychodni, ale w razie potrzeby Pacjent może dosłać wyniki badań drogą mailową, jeśli jest to wymagane przez specjalistę. Każda telewizyta odnotowywana jest w Karcie Pacjenta. W ramach teleporady lekarz może wystawić e-receptę i e-zwolnienie.

Uwaga: przebieg każdej teleporady odnotowywany jest przez specjalistę w dokumentacji medycznej, podobnie jak inne wizyty lekarskie na terenie przychodni.

*Jeśli w ciągu 2 godzin od otrzymania przez Pacjenta wiadomości, zawierającej link do serwisu płatności elektronicznych, płatność nie zostanie dokonana i potwierdzona, nastąpi automatyczne anulowanie dokonanej rezerwacji terminu teleporady. Pacjent ma również sam możliwość anulowania terminu (przez kliknięcie w link w mailu). Umowa na realizację telewizyty pomiędzy Domem Lekarskim a Pacjentem zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Pacjenta potwierdzenia dokonanej płatności.

Wymagania techniczne sprzętu do teleporady

Co jest potrzebne, by odbyć teleporadę w formie wideorozmowy? W celu przeprowadzenia teleporady Pacjent musi mieć dostęp do telefonu, komputera stacjonarnego lub laptopa podłączonego do Internetu wraz z:

  • przeglądarką stron WWW obsługującą język JavaScript,
  • włączoną w przeglądarce obsługą plików cookies,
  • dostępem do kamery, mikrofonu i głośników.

Zaleca się korzystanie z jednej z poniższych przeglądarek:

  1. Chrome od wersji 75 (polecana),
  2. Mozilla Firefox od wersji 68,
  3. Opera od wersji 62,
  4. Safari od wersji 12.

Regulamin serwisu "Telewizyta"

Zanim skorzystasz z teleporady, zapoznaj się z naszym regulaminem świadczenia usług w ramach serwisu „Telewizyta”:

Regulamin serwisu „Telewizyta” w Domu Lekarskim – pobierz

Uwaga: Telewizyta może okazać się niewystarczająca do całkowitego rozwiązania problemu zdrowotnego. W bardziej złożonych przypadkach lekarz poprosi o bezpośredni kontakt.