Od września Pacjenci Domu Lekarskiego mają możliwość realizacji teleporad.
Zostań w domu, a nasi lekarze skontaktują się z Tobą. Formy kontaktu z Pacjentem w ramach teleporad:
- konsultacja telefoniczna,
- wideorozmowa,
- czat.
Telemedycyna pozwala na uzyskanie szybkiej konsultacji lekarskiej lub psychologicznej, bez względu na odległość, która dzieli specjalistę i pacjenta. Zdalna diagnostyka ułatwia opiekę nad Pacjentem, bez konieczności jego obecności w Centrum Medycznym. W trakcie teleporady możesz otrzymać e-receptę czy e-skierowanie bez wychodzenia z domu, w zależności od potrzeb wynikających z konsultacji.
Jakie korzyści stwarza telemedycyna?
W ramach teleporad w Domu Lekarskim oferujemy:
- konsultacja bez wychodzenia z domu z wybranym specjalistą świadczącym teleporady*,
- możliwość zdalnego wystawienia e-recepty, e-skierowania i e-zwolnienia,
- bezpieczne, bezgotówkowe płatności on-line,
- szybka i wygodna komunikacja,
- oszczędność czasu na dojazd do placówki,
- mniejsze ryzyko zakażeń Pacjentów i personelu.
*Wykaz specjalistów, którzy świadczą teleporady w Domu Lekarskim, znajdziesz poniżej.
Teleporady są dobrym rozwiązaniem, szczególnie dla osób, które wymagają stałej opieki lekarza, regularnych badań oraz przyjmowania leków, np. osób przewlekle chorych na choroby typu: cukrzyca, astma, choroby układu krążenia), pod warunkiem, że nie ma konieczności ich osobistej obecności w gabinecie.
Porady w formie konsultacji telefonicznej lub wideorozmowy to także wygoda i bezpieczeństwo – możliwość ograniczenia osobistej wizyty w Centrum Medycznym, zwłaszcza dla osób, które z powodu np. choroby czy wieku wolałyby uniknąć osobistej wizyty w placówce. Dostęp do specjalistów z każdego miejsca w Polsce jest szczególnie korzystny dla mieszkańców małych miasteczek i wsi, osób, które zamieszkują tereny odległe.
Teleporada to przede wszystkim również szybka i sprawna forma wstępnej diagnozy, która może być potrzebna w przypadku nagłego zachorowania. Dostęp do lekarza telefoniczny lub online może przyśpieszyć proces leczenia oraz wstępnie ocenić stan zdrowia i ustalić przyczynę jego ewentualnego pogorszenia. Specjalista może pomóc ocenić wyniki badań, dodatkowo wdrożyć odpowiednie leczenie czy też zweryfikować leki i przepisać e-receptę dla pacjenta.
SPECJALISTA | USŁUGA |
DR IGA STASIERSKA-JACHIMOWICZ | TELEPORADA DERMATOLOGICZNA |
ALEKSANDRA LOGA | TELEPORADA DIETETYCZNA |
KATARZYNA RUCIŃSKA | TELEPORADA DIETETYCZNA |
DR N. MED. EWA ŻOCHOWSKA | TELEPORADA ENDOKRYNOLOGICZNA |
DR N. MED. MARCIN FLONT | TELEPORADA HEMATOLOGICZNA |
DR TOMASZ MAZURKIEWICZ | TELEPORADA MEDYCYNY RODZINNEJ |
DR KAMILA CYLUPA | TELEPORADA MEDYCYNY RODZINNEJ |
DR ROKSANA LAMORSKA | TELEPORADA NEUROLOGICZNA |
DR JOANNA TRĘTKIEWICZ | TELEPORADA ORTOPEDYCZNA |
DR NATALIA BYSTRZYK | TELEPORADA PEDIATRYCZNA |
DR MARIUSZ SZNABOWICZ | TELEPORADA PSYCHIATRYCZNA |
1. Specjalista podejmie trzykrotną próbę połączenia z Pacjentem. W przypadku konieczności zmiany terminu teleporady prosimy o kontakt z naszą rejestracją telefoniczną tel. 91 469 22 82. Wszystkie rozmowy są nagrywane.
2. Specjalista poprosi o podanie podstawowych danych osobowych w celu weryfikacji tożsamości Pacjenta.
3. W ramach konsultacji telefonicznej wchodzi:
- szczegółowy wywiad z Pacjentem,
- diagnoza na podstawie wywiadu, ewentualnych wyników badań i karty Pacjenta w systemie Domu Lekarskiego,
- wstępna ocena stanu zdrowi, także w przypadku potrzeby wystawienie: e-recepty lub e-skierowania na badania diagnostyczne.
O przebiegu konsultacji na podstawie przeprowadzonego telefonicznie wywiadu medycznego decyduje specjalista.
W trakcie wywiadu lekarskiego może się jednak okazać, że konsultacja telefoniczna nie jest wystarczająca – wówczas Pacjent zostanie poinformowany o konieczności odbycia wizyty w placówce, gdzie będzie możliwa szczegółowa diagnoza i wdrożenie odpowiedniego leczenia.
Sprawnie, wygodnie i bezpiecznie! Dowiedz się w 5 krokach, jak przebiega wideorozmowa w Domu Lekarskim w Szczecinie:
- Pacjent wybiera w systemie rezerwacji teleporadę online.
Pacjent umawia się na teleporadę online przez portal LekarzeBezKolejki.pl, gdzie znajdzie dostępne terminarze lekarzy świadczących tę usługę w Domu Lekarskim. - Pacjent umawia teleporadę.
Pacjent wybiera lekarza i interesujący go termin, uzupełniając dane w karcie rezerwacji i zatwierdza je, celem przesłania informacji do placówki. - Pacjent realizuje płatność za teleporadę.
Przed realizacją telewizyty wymagane jest wcześniejsze uregulowanie płatności. Informację o wstępnej rezerwacji Pacjent otrzyma w wiadomości e-mail, dzięki której będzie mógł dokonać płatności on-line*. - Pacjent otrzymuje potwierdzenie rezerwacji i link do teleporady w formie wideorozmowy.
Po uregulowaniu płatności Pacjent otrzyma kolejny e-mail z linkiem do teleporady w formie wideorozmowy. Link przeniesie go do wirtualnej poczekalni. W umówionym terminie lekarz specjalista połączy się z komputerem Pacjenta. W przypadku problemów technicznych prosimy o podanie numeru telefonu na czacie w wirtualnej poczekalni lub kontakt z Call Center tel. 91 469 22 82. Lekarz skontaktuje się wówczas telefonicznie. - Teleporada.
Lekarz ma wgląd do wcześniejszej dokumentacji medycznej Pacjenta z przychodni, ale w razie potrzeby Pacjent może dosłać wyniki badań drogą mailową, jeśli jest to wymagane przez specjalistę. Każda telewizyta odnotowywana jest w Karcie Pacjenta. W ramach teleporady lekarz może wystawić e-receptę i e-zwolnienie.
Uwaga: przebieg każdej teleporady odnotowywany jest przez specjalistę w dokumentacji medycznej, podobnie jak inne wizyty lekarskie na terenie przychodni.
*Jeśli w ciągu 2 godzin od otrzymania przez Pacjenta wiadomości, zawierającej link do serwisu płatności elektronicznych, płatność nie zostanie dokonana i potwierdzona, nastąpi automatyczne anulowanie dokonanej rezerwacji terminu teleporady. Pacjent ma również sam możliwość anulowania terminu (przez kliknięcie w link w mailu). Umowa na realizację telewizyty pomiędzy Domem Lekarskim a Pacjentem zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Pacjenta potwierdzenia dokonanej płatności.
Co jest potrzebne, by odbyć teleporadę w formie wideorozmowy? W celu przeprowadzenia teleporady Pacjent musi mieć dostęp do telefonu, komputera stacjonarnego lub laptopa podłączonego do Internetu wraz z:
- przeglądarką stron WWW obsługującą język JavaScript,
- włączoną w przeglądarce obsługą plików cookies,
- dostępem do kamery, mikrofonu i głośników.
Zaleca się korzystanie z jednej z poniższych przeglądarek:
- Chrome od wersji 75 (polecana),
- Mozilla Firefox od wersji 68,
- Opera od wersji 62,
- Safari od wersji 12.
Zanim skorzystasz z teleporady, zapoznaj się z naszym regulaminem świadczenia usług w ramach serwisu „Telewizyta”:
Regulamin serwisu „Telewizyta” w Domu Lekarskim – pobierz
Uwaga: Telewizyta może okazać się niewystarczająca do całkowitego rozwiązania problemu zdrowotnego. W bardziej złożonych przypadkach lekarz poprosi o bezpośredni kontakt.